facebook

Београд у старим записима

Београд у старим записима

 

belgrade_1684-melho-hafner
Београд, 1684., Мелхор Хафнер Млађи, Аугсбург

 

beograd-1688
Београд, 1688.

 

battle-of-belgrade-16th-of-august-1717
Опсада Београда, 16. августа 1717. Између 9 и 10 сати пре подне 16. августа 1717. године била је одлучена и добијена велика битка под Београдом, у којој је учествовало 6.000 српских добровољаца, шајкаша. Већ другог дана након победе аустријске војске турска посада истакла је на градским бедемима беле барјаке у знак предаје. Предаја је уговорена 18. августа, а по склопљеном уговору војницима турске посаде одобрено је да, са женама, децом и покретном имовином, најкасније до 22. августа, напусте тврђаву. Сва се Европа радовала овој великој победи. Победника, принца Еугена Савојског, упоређиваше са Цезаром, који, опседнут у Александрији, потуче непријатеља у његовом штабу.

 

beograd1788
Београд, 1788.

 

plan-opsade-beograda-od-austrijske-vojske-1789
План опсаде Београда од стране аустроугарске војске 1789.

 

s-mancini-beograd-1789
Манцини, Београд 1789.

 

izgled-beograda
Изглед београдске тврђаве

 

beograd-k.gebel
Београд, изглед са савске стране. Карл Гебел (1824 – 1899), сликар и литограф. Прва сазнања стекао је у породици, од оца сликара Карла Петера и деде Јозефа Клибера. Уметничко образовање довршио је на Академији у Бечу. Бораво је у Италији, Паризу, а 1861. и 1881. у Београду, на позив кнеза Михаила. Сликао је портрете, жанр композиције, пејзаже, најчешће у техници акварела и литографија. Народни музеј има три његова дела.

 

karl-gebel-kalemegdan1
Калемегдан, 1881. Карл Гебел

 

karl-gebel-ulica-cara-dusana
Улица Цара Душана, Карл Гебел

 

goebel_beograd-izgled-sa-dunavske-strane
Београд, изглед са дунавске стране, Карл Гебел

 

jacob-alt-zemun
Земун. Јакоб Алт (1789. г. Франкфурт на Мајни — 1872. Беч) — аустријски пејзажиста, графичар и литограф. Прве часове цртања Ј. Алт је добио у свом родном граду. Године 1811. уписује се на бечку Академију ликовних уметности у класи Фридриха Августа Бранта и Мартина фон Молитора. Године 1828. и 1833. путује по Северној Италији, а неко време живи и у Риму. Касније ради углавном као акварелист и, у то време отприлике, прави скице за серију литографија „264 приказа Дунава“, које излазе у Бечу од 1820. до 1826. године.

 

zemun-jakob-alt
Земун, Јакоб Алт

 

johan-popel-beograd-sredinom-19-veka-
Београд средином 19. века. Рад Јохана Георга Фридриха Попела, немачког сликара и издавача из Минхена. Ова сцена је један од докумената о изгледу Београда у XИX веку, посебно Доњег града који је током Први светског рата, у периоду 1914/1915. потпуно разорен. Београд је посматран преко Саве, из Дунавца кроз који група сараора вуче тегљеницу. Поред реалног изгледа Београдске тврђаве, ова литографија је извор ликовних података о ношњи, као и начину транспорта на Дунаву и Сави у време појаве првих пароброда.

 

vilijem-henri-bartlet
Са калемегданске тврђаве, Вилијем Хенри Бартлет, енглески илустратор из прве половине 19. века.

 

v-h-bartlet-beograd
Београд, Вилијем Хенри Бартлет

 

bartlet-beograd-
Београд, Вилијем Хенри Бартлет

 

spomenik-knezu-mihailu
Михаило Микешин, пројекат за споменик Кнезу Михаилу на Кошутњаку

 

r-linhart
Откривање споменика Кнезу Михаилу, 6. децембра 1982. Литографија Роберта Линхарта

 

About The Author

Related posts

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

 

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.